کفپوش گرانولی چیست؟

میخواهیم در این مقاله به این موضوع بپردازیم که اصلا کفپوش گرانولی چیست و چه ماهیتی دارد.

کفپوش گرانولی وسیله­ ای است که در قسمت کف ساختمان، فضا و یا قسمتی از محیط باز یا بسته قرار می گیرد .و از سطح زیر خود در برابر عوامل مختلفی چون ضربه، فشار زیاد، تابش آفتاب و … محافظت می کند. جنس کفپوش می تواند موارد مختلفی مثل پلاستیک، پی وی سی، تاتامی و گرانول باشد. کفپوش گرانولی نوع خاصی از کفپوش است که از گرانول ساخته می شود. خود گرانول یک ماده پلیمری و بازیافتی است که از خرد کردن لاستیک ­های کهنه و از رده خارج شده تولید می شود.برای مطالعه ببیشتر به وبسایت ما مراجعه نمایید.

در واقع ترکیبی از لاستیک خردشده، مش و چسب لاستیک صنعتی که طی فرآیند خاصی حرارت داده شده و به صورت متراکم شده تبدیل می شود.

 

کفپوش گرانولی چیست
خرد کردن لاستیک های از رده خارج

 

گرانول
تبدیل لاستیک به گرانول

 

کفپوش گرانولی در انواع ضخامت
تولید کفپوش گرانولی با دانه های گرانول لاستیک

مزیت­ های کفپوش گرانولی:

1)مهم­ترین مزیت یک کفپوش گرانولی خاصیت ضربه­ گیری و ارتجاعی آن است.این خاصیت باعث می شود در برابر ضربات سنگین و فشارهای زیاد وارد بر آن مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

2) ماندگاری و دوام زیاد در مکان نصب شده: به علت جنس آن که از گرانول است و خاصیت الاستیسیته بالای آن، طول عمر آن بالاست.و برای مدت زمان زیادی می توان آن را مورد استفاده قرار داد.

3) مقاوم در برابر عوامل محیطی: کفپوش گرانولی در برابر عواملی مثل تابش نور خورشید، برف و باران مقاوم است و خراب نمی شود. به همین علت می توان از آن علاوه بر محیط بسته در محیط و فضای باز نیز استفاده کرد.

4) نصب ساده: قطعات کفپوش گرانولی را می توان براحتی در کنار یکدیگر قرار داد. و بهم وصل کرد. به علت وزن زیادی که هر قطعه دارد، بعد از قرارگیری در مکان موردنظر تکان نمی خورد و در جای خود ثابت می ماند. برای اطمینان بیشتر می توان آنرا با چسب مخصوص در جای خود محکم­تر کرد.

5)دیگر مزیت کفپوش های گرانولی شستوشو و نظافت و همچنین نگهداری آسان آنهاست.

انواع کفپوش گرانولی

کفپوش گرانولی به سه دسته معمولی، پازلی و رولی تقسیم می شود.

کفپوش گرانولی معمولی:

این نوع کفپوش به صورت قطعات مربع است که به سادگی در کنار یکدیگر قرار میگیرند و ترکیب زیبایی را از لحاظ رنگی به محیط میدهند.

کفپوش گرانولی پازلی :

که به شکل پازل­های مربعی شکل هستند که جابجایی و حمل آنها راحت و ساده بوده و همچون قطعات پازل بهم چفت می شوند. این قطعات را می توان بدون چسب بهم متصل کرد و در مکان موردنظر بکار برد.

کفپوش گرانولی رولی :

این نوع کفپوش گرانولی در ابعاد بزرگتر اما ضخامت کمتر تولید میشوند. و بسته به نوع نیاز میتوان از آن ها استفاده کرد. در بین این موارد به ترتیب کفپوش گرانولی معمولی و پازلی و رولی از قیمت کم به زیاد قرار میگیرند. دلیل آن روند تولید مختلف آن ها است. اگرچه مواد اولیه همه آن ها یکسان است.

 

کاربرد کفپوش گرانولی

از این نوع کفپوش می توان در فضاهای بسته مثل سالن­های ورزشی و به خصوص بدن­سازی و استخرهای سرپوشیده استفاده کرد. در سالن­های بدن­سازی به علت وزن زیاد وسایل و وزنه ­ها احتمال ضربه خوردن کف و آسیب به آن وجود دارد. که با استفاده از کفپوش گرانولی این مشکل برطرف می شود. در فضاهای باز نیز برای مکان­هایی مثل پارک (در زیر قسمت وسایل بازی)، حیاط مهد کودک، پیاده رو و … می توان آنرا نصب کرد.

امروزه موارد استفاده از کفپوش های گرانولی بیشمار است.اکثر مردم به دلیل فرار از محیط شهری در ویلاهای خود زمین بازی برای کودکانشان مهیا میکنند.و از کفپوش های گرانولی برای ایجاد محیطی امن برای فرزندانشان استفاده میکنند. حتی از این کفپوش ها به عنوان ضربه گیر روی دیوار استخر ها هم استفاده میکنند.

از دیگر کاربرد های ابن کفپوش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استخر ها-اسطبل ها-باشگاه های رزمی-باشگاه های بدنسازی-باشگاه جودو-کاراته-ژمیناستیک-سالن های یوگا-باشگاه های خانگی-مدرسه ها-مهد کودک ها-مراکز تربیتی و آموزشی-زمین بازی کودکان-پارک ها و…  .

امروزه کاربرد کفپوش های گرانلوی بسیار متنوع شده و حتی تا خانه های مردم هم پیش رفته است. بسیاری از افراد برای ایجاد امنیت فرزندانشان در حین بازی حیاط خانه هایشان را با کفپوش های لاستیکی تجهیز می کنند.

 

نکات مهم در مورد کفپوش گرانولی

1) هر چه تراکم دانه­ های گرانول موجود در کفپوش بیشتر باشد، استحکام و دوام آن نیز بیشتر خواهد بود. و در برابر ضربات و فشار مقاومت­تر عمل می کند.

2) کیفیت کفپوش و برند آن در قیمت تمام­ شده نقش تعیین کننده ­ای دارد.

3) این نوع از کفپوش با طرح و رنگ­های متنوعی که دارد، پاسخگوی نیاز و سلایق مختلف می باشد.

موضوع مقاله:کفپوش گرانولی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
ارتباط مستقیم با واتساپ
ارسال پیام به کارشناس فروش