کفپوش گرانولی چگونه تولید می شود؟

در این مقاله می خواهیم ببینیم که کفپوش گرانولی چگونه تولید میشود .اما پیش از آن باید به این موضوع بپردازیم که کفپوش گرانولی از چه موادی ساخته می شود.از جمله مواد مورد نیاز تولید این کفپوش ها ، دانه های گرانول و چسب می باشد. درادامه ابتدا به نحوه تولید گرانول و چسب می پردازیم و سپس به مراحل تولید کفپوش گرانولی می پردازیم.

مواد اولیه تولید کفپوش های گرانولی

در این بخش به نحوه تولید گرانول می پردازیم که ماده اصلی تولید این نوع از کفپوش ها می باشد.درضمن برای تهیه کفپوش گرانولی می توانید سری به وبسایت پاورکفپوش بزنید.

دانه های گرانول

ماده اصلی و زمینه ای تولید کفپوش ، گرانول می باشد. گرانول همان لغت انگلیسی granule  به معنی دانه ریز و دانه می باشد. گرانول هایی که در تولید کفپوش گرنولی مورد استفاده قرار می گیرند از جنس لاستیک می باشند. به این نوع گرانول ها گرانول لاستیکی هم می گویند و علت این نام گذاری جنس آن است. چرا که از خرد کردن و آسیاب کردن لاستیک ها و تایر های از رده خارج به دست می آیند. دانه های گرانول از ابعاد یک میلیمتر تا ابعاد 5 میلیمتر وجود دارد و هرچه از گرانول های با  قطر کم استفاده شود مقاومت کفپوش بیشتر خواهد بود.

مراحل تولید کفپوش گرانوبی
مراحل تولید کفپوش گرانوبی

 

تبدیل تایر به دانه های گرانول به این آسانی که روی کاغذ نوشته میشود نیست. تایر ها از بخش ها و مواد مختلفی تشکیل شده اند. اجرای تشکیل دهنده تایر شامل نخ ، سیم و لاستیک می باشد و جدا کردن این سه ماده از یکدیگر کار نسبتا دشواری است.

پس از اینکه تایر را درون دستگاه خرد کن یا همان آسیاب قرار می دهند ، از سمت دیگر دستگاه دانه هایی متشکل از نخ و سیم و لاستیک خارج می شود. برای جدا کردن این اجزا از یک آهن ربای بزرگ و متحرک ، یک مکنده پر قدرت و چندین توری یا الک استفاده می شوند.

نخ ها به دلیل وزن کمی که دارند توسط مکنده از مخلوط جدا می شوند. سپس آهن ربای متحرک وارد عمل شده و ذرات سیم را از دانه های لاستیکی جدا می کند. حال دانه های لاستیکی به صورت خالص در اختیار هستند اما هنوز قابل ایتفاده نیستند. چرا که این دانه های لاستیکی را باید از نظر اندازه از یکیدیگر جدا کنیم.

در این مرحله دانه های لاستیکی را توسط چند الک یا صافی در اندازه های ریز و درشت جدا میکنند. حال این دانه ها را بسته بندی کرده و به کارخانه تولید کفپوش گرانولی می فرستند.

گرانول

چسب

چسب مورد استفاده در تولید کفپوش گرانولی نیز از اجزای مختلفی تشکیل می شود. این چسب از نوع چسب های پلی مری بوده و مخصوص تولید کفپوش گرانولی می باشد. پاورکفپوش را می توان یک مجموعه تولیدی مستقل در نظر گرفت . چرا که بیش از 80 درصد مواد اولیه موردنیاز برای تولید کفپوش گرانولی را بدون هیچ وتسطه ای و به خودی خود تولید میکند. از جمله قسمت های مختلف مجموعه پاورکفپوش می توان به بخش تولید دانه های لاستیکی که پیش از این مفصل توضیح داده شد و بخش تولید چسب اشاره کرد.

حال میخواهیم به موضوع اول و اصلی بازگردیم و مراحل تولید کفپوش گرانولی را مطرح کنیم.

مراحل تولید کفپوش گرانولی

در قسمت تولید کفپوش گرانولی ، دانه های گرانول را با رنگ های مختلف به انواع رنگ ها تبدیل می کنند. سپس گرانول های رنگی را که به آنها چسب مخصوص اضافه شده درن دستگاه قرار می دهند. اتفاقی که درون دستگاه رخ می دهد این است که با اعمال فشار و  حرارت مناسب به قالب ها کفپوش گرانولی پخته می شود.

سپس کفپوش ها را روی پالت چیدخ و پس از سرد شدن کامل به دست مصرف کننده می رسانند. تمام این مراحل از تولید مواد اولیه تا آخرین مرحله یعنی تولید کفپوش گرانولی توسط مجموعه پاور کفپوش صورت میگیرد. امتیاز این استقال این است که کفپوشی با کمترین قیمت و بهترین کیفیت به بازار ارائه می شود. این موضوع در وهله اول به نفع مشتریان می باشد.

.

موارد استفاده کفپوش گرانولی

پس از تولید کفپوش های گرانولی آنها را به مکان های مختلفی برای اینکه مورد استفادع قرار بگیرند میفرستند. در زیر به چند نمونه از آنها اشاره میکنیم:

باشگاه های بدنسازی

باشگاه های ورزشی

باشگاه های رزمی

پارک و زمین بازی کودکان

مهد کودک ها

مدارس

استطبل ها

 درجاریز

منظور از درجاریز کفپوش گرانولی درجاریز است.یعنی حالتی وجود دارد که گرانول ها را با رنگ و چسب محلوط کرده و مانند آسفالت در محل مورد نظر ریخته و در همان جا نصب می نمایند.جالب است بدانید که کفپوش های درجاریز از کفپوش های تایلی به دلیل نداشتن درز و شکاف زیباتر به نظر می رسندو هر نوع طرحی را می توان با آن ها اجرا کرد.اما مشکل این نوع کفپوش ها این است که دیگر نمی توان آنها را جابجا کرده و در محل دیگری نیز مورد استفاده قرار داد اما کفپوش های تایلی این ویژگی را دارند .اگر شما مکانی را برای باشگاه خود اجاره کرده اید می توانید با تغییر مکان خود کفپوش های قبلی را نیز در محل جدید مورد استفاده قرار دهید. بنابراین کفپوش های درجاریز را تنها برای پارک ها که یک مکان دائمی عمومی می باشند توصیه میکنیم. همچنین از کفپوش درجاریز در اطراف زمین های فوتبال می توان استفاده کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
ارتباط مستقیم با واتساپ
ارسال پیام به کارشناس فروش