چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی جایگزین چمن طبیعی بوده و از مواد نایلونی و چسب ساخته می شود.امروزه کاربرد چمن مصنوعی به دلیل نداشتن مشکلات نگهداری از چمن طبیعی به سرعت در حال گسترش است.این نوع چمن ها برخلاف چمن طبیعی هم مقاومت و استحکام بیشتری دارد و هم مقرون به صرفه می باشد.چمن مصنوعی تمام دلایلی را که ما را قانع میکند تا به جای چمن طبیعی از آن استفاده کنیم را دارا می باشد.در ادامه به نحوه تولید،موارد استفاده،مزیت ها و معایب چمن مصنوعی می پردازیم.شرکت بزرگ پاورکفپوش از تولید کنندگان و پخش کنندگان بزرگ چمن مصنوعی در ایران می باشد.چمن مصنوعی را می توانید از وبسایت پاورکفپوش سفارش داده و تهیه نمایید.با پاورکفپوش یک خرید اینترنتی آسان و امن را تجربه خواهید کرد.

انواع چمن مصنوعی

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی از انواع مختلفی دارد و دسته بندی انولع چمن مصنوعی براساس ضخامت و جنس الیاف آن می باشد.

انواع چمن مصنوعی بر اساس ضخامت:

این طبقه بندی بر اساس طول الیاف های چمن می باشد.چمن مصنوعی را می توان در انواع ضخامت دلخواه تولید نمود اما پرکاربرد ترین ضخامت های چمن مصنوعی به ترتیب زیر می باشد:

ضخامت 5 میلی متر : معمولا در محیط هایی مثل خانه و زیر گلدان ها استفاده میشود.

ضخامت 10 میلی متر : پرفروش ترین نوع چمن مصنوعی در مجموعه پاورکفپوش است.

ضخامت 15 میلی متر : برای محوطه خانه ها و ویلا ها و حتی اماکن اداری استفاده میشود.

ضخامت 20 میلی متر : معمولا در مدارس و مهدکودک ها استفاده می شود.

ضخامت 25 میلی متر : بیشتزین ضخامت بوده و در زمین های فوتبال کاربرد دارد.

ضخامت های بیشتر از 25 میلیمتر معمولا کاربرد محدوی دارند.در میان این ضخامت ها بیشترین مصرف مروبط به چمن مصنوعی با ضخامت 15 میلی متر می باشد.برای تهیه چمن مصنوعی می توانید با کلیک بر اینجا وارد صفحه محصولات بخش چمن مصنوعی شده و جزئیات و قیمت آن را مشاهده نمایید.

انواع چمن مصنوعی براساس جنس الیاف:

رشته ها یا الیاف چمن مصنوعی می تواند از جنس  پلی‌پروپیلن و یا پلی‌اتیلن باشد. هر کدام از این موارد مزایای خاص خود را دارد اما چندان تفاوتی میان آنها وجود ندارد و از هر دو می توان در تولید چمن مصنوعی استفاده کرد.

موارد استفاده 

همانطور که گفته شد موارد کاربرد چمن مصنوعی بسیار متنوع بوده و روز به روز هم در حال گسترش است.در ادامه چندی از موارد کاربرد چمن مصنوعی را بیان میکنیم:

زمین فوتبال

می توان گفت اولین بار چمن مصنوعی تولید شد تا به جای چمن طبیعی در زمین های فوتبال مورد استفاده قرار بگیرد.مساحت زیاد زمین فوتبال هزینه نگهداری و ترمیم چمن را بسیار افزایش می دهد. به همین دلیل چمن مصنوعی بسیاری از هزینه های نگهداری را تقلیل می دهد. چمن طبیعی نیاز به آبیاری،هرس کردن،محافظت در برابر دما های مختلف و غیره دارد اما چمن مصنوعی هیچکدام از این مشکلات را ندارد.

محوطه ویلا

شکل ظاهری زیبا و جذاب چمن باعث می شود صنعت دکوراسیون به سراغ آن بیاید.چمن  و استفاده از آن در محوطه ویلا ها همراه با دیگر کفپوش های بتنی باب میل افراد لاکچری بوده و بسیاری از طراحان از آن استفاده می کنند.

ورودی اماکن تفریحی و سرگرمی

بسیاری از مکان های تفریحی و سرگرمی مثل زمین بازی و پارک ها و حتی برخی رستوران ها و کافه ها برای محل ورود مکان خود از چمن مصنوعی استفاده می کنند.به گزارش چند رستوران دار استفاده از چمن مصنوعی در ورودی ها باعث جذب بیشتر مشتری می شود.

زمین بازی کودکان

هرچه محیط از لحاظ رنگ و طراحی شاداب تر باشد کودکان بیشتر از آنجا بودن لذت می برند. کودکان عاشق غلط خوردن روی چمن هستند و شما می توانید به راحتی و بدون فکر به مسائل نگهداری از چمن قسمتی از محوطه یا زمین بازی خانه خود را به چمن مصنوعی بپوشانید.فرزندانتان عاشق آن می شوند.

زمین گلف

در زمستان نمی توان گلف بازی کرد چرا که  کیفیت چمن در هوای سرد کم شده و چه بسا از بین برود.اما ملالی نیست می توانید زمین گلف را با چمن  تجهیز نمایید و در تمام فصل های سال از آن بهره برداری نمایید.

نکته قابل توجه این است که گاهی از گرانول لاستیک که از آن ها کفپوش گرانولی ساخته میشود در چمن مصنوعی استفاده می شود.دانه های گرانول را به مقدار معین روی چمن مصنوعی پخش میکنند تا تار های چمن صاف بایستد.

این مقاله درمورد( چمن مصنوعی چیست؟) می باشد و اطلاعات جامعی را درباره چمن مصوعی دراختیار شما می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
ارتباط مستقیم با واتساپ
ارسال پیام به کارشناس فروش